Yleiset ehdot
Myyjä: Hexon, Y-tunnus: FI-2683435-3
Postiosoite: Riekontie 237, 43250 Kolkanlahti
Käyntiosoite: Rentontie 7, 43100 Saarijärvi
Nämä ehdot määrittävät asiakassuhteen Hexonin kanssa, myöhemmin kuvattu "Hexon" tai "myyjä".
Internet-sivumme käyttävät evästeitä valintojesi muistamiseksi. Jos käytät internetsivujamme, hyväksyt evästeiden käytön ja tallentamisen tietokoneellesi osoitteissa hexon.fi tai hexonoil.com.
Hinnat
Voimassaolevat hinnat ovat euroina (EUR) ja sisältävät Suomessa voimassaolevan arvonlisäveron. Arvonlisävero lisätään kaikkiin EU:n sisäisiin toimituksiin. Toimitukset Ahvenanmaalle ja EU:n ulkopuolelle eivät sisällä arvonlisäveroa. Asiakkaat EU:n ulkopuolella on velvoitettu maksamaan mahdolliset kulut ja verot.
Valuutan vaihtokurssi voi vaihdella, ja asiakkaan tulee olla selvillä mahdollisista kolmannen osapuolen ottamista kuluista, kuten luottokorttiyhtiöt, pankit tai maksupalvelut.
Hexon varaa oikeuden muuttaa verkkokaupan tuotteiden hintoja ilman eri ilmoitusta. Hintojen muutokset eivät vaikuta voimassa oleviin tilauksiin. Jos hinnoissa on selviä virheitä, tuotteita ei myydä selvästi alempaan hintaan, jos voidaan katsoa asiakkaan ymmärtäneen hinnan virheellisyys.
Maksut
Maksut suoritetaan ennakkomaksuna käyttäen pankkien verkkopalveluita. Yritysasiakkaat voivat maksaa laskulla, josta tulee sopia myyjän kanssa erikseen olemalla yhteydessä asiakaspalveluumme.
Myyjä ei lisää mitään lisämaksuja, kuten lasku- tai luottokorttimaksuja tilauksiin, toimituskulut poisluettuna. Ostajan vastuulla on tarkistaa loppusumma ennen tilauksen vahvistamista ja maksamista. Asiakkaan tulee olla 18-vuotta täyttänyt oikeustoimikelpoinen henkilö. Myyjä pidättää oikeuden olla hyväksymättä tilausta.
Toimitus
Toimitamme tilaukset kaikkialle Suomeen. Halutessasi tilauksen Suomen rajojen ulkopuolelle, otathan yhteyttä asiakaspalveluumme, niin tarkistamme, että toimitus haluamaasi maahan on järkevin hinnoin toteutettavissa.
Pyrimme toimittamaan kaikki varastossa olevat tuotteet 1-3 arkipäivän kuluessa tilauksesta. Muiden tuotteiden, joita ei varastossamme ole, toimitusajat ovat yleensä 1-14 päivää.
Kaikki toimitusehdoissa mainitut toimitusajat ovat toimitusaikoja Suomeen. Toimitusaikojen venyessä yli edellä mainitun 14 päivän, ilmoitamme siitä pikimmiten asiakkaalle.
Käytämme toimitusmuotona Postin palveluista Postipakettia tai kotiintoimituksena Ovelle-pakettia. Pidätämme oikeuden valita toimitusmuodon, asiakas saa kuitenkin esittää oman toivomuksensa tilausmuodosta tilauksen yhteydessä. Jos emme kykene jostain syystä noudattamaan asiakkaan toivomusta, otamme asiakkaaseen yhteyttä uuden toimitusmuodon sopimista varten.
Tilaus kotiintoimituksella toimitetaan perille annettuun osoitteeseen. Tällöin toimitusosoitteessa on oltava vastaanottaja, joka pystyy kuittaamaan tilauksen vastaanotetuksi. Jos vastaanottajaa ei ole paikalla, emme vastaa ylimääräisistä kustannuksista joita asiakkaalle saattaa muodostua, jos tämä joutuu hakemaan tuotteet terminaalista/postista.
Mikäli toimitus sisältää useita tuotteita, joilla on eri toimitusajat, toimitetaan tilaus pisimmän ilmoitetun toimitusajan mukaisesti.
Toimituskulut lisätään tilauksen loppusummaan, riippuen tilauksen kokonaispainosta tai -tilavuudesta. Toimituskulut sisältävät pakkaus- ja lähetyskulut. Tutustu ostoskorin sisältöön ennen tilausta. Toimituksesta aiheutuvat kulut näytetään aina ennen tilauksen vahvistamista.
Noutamattomista paketeista aiheutuu huomattavia kuluja. Lain nojalla (1211/2013) pidätämme oikeuden laskuttaa aiheutuneet kulut asiakkaalta, jos toimitettuja paketteja palautuu meille noutamattomina. Laskutettava kulu on 19 € per noutamaton paketti, sisältäen toimituskulut, palautuskulut ja käsittelykulut. Huomioithan pakettisi noutoajan, ja ilmoitathan meille, jos et pääse noutamaan pakettiasi noutoajan puitteissa.
Mikäli toimitusmuodoksi valitaan nouto, varastomyymälämme palvelee tiistaisin ja perjantaisin klo 12-17. Muina aikoina varmista etukäteen sähköpostitse tai puhelimitse noudon ajankohta.
Palautukset
Kuluttajalla on oikeus palauttaa käyttämättömät tuotteet neljäntoista päivän kuluessa tuotteen/tuotteiden vastaanottamisesta. Mikäli tämä ajanjakso päättyy arkipäivien ulkopuolella, viimeinen päivä siirtyy seuraavaan arkipäivään.
Palautettavan tuotteen ja tuotepakkauksen tulee olla olennaisesti samassa kunnossa, kuin sitä vastaanottaessa. Tuotteen tulee olla käyttämätön ja avaamaton. Kuluttajalla on oikeus tutustua tuotteeseen, mutta ei sen käyttöön. Halutessaan palauttaa tuotteen, kuluttaja voi yksiselitteisesti ilmoittaa myyjälle päätöksestään palauttaa tuote. Palautusilmoitus voidaan tehdä myyjälle sähköpostilla tai kirjeellä, ilmoittaen palautettavat tuotteet.
Kuluttajan tulee olla yhteydessä myyjään ennen palautuksen lähettämistä. Asiakkaan on neljäntoista päivän aikana lähetettävä palautettavat tuotteen alkaen palautusilmoituksesta. Palautuksesta aiheutuvat kulut tulevat asiakkaalle maksettaviksi, eikä asiakas voi hakea hyvitystä toimituskuluista.
Reklamaatio
Mikäli kuluttajalle on toimitettu väärä tuote, tuote on vaurioitunut tms., tulee kuluttajan ilmoittaa asiasta välittömästi myyjälle.
Kuljetuksessa rikkoontuneet lähetykset
Huolellisesta pakkaamisesta huolimatta kuljetuksen yhteydessä paketit voivat vaurioitua. Pakettia vastaanottaessa on hyvä tarkistaa sen kunto kuljettajan läsnä (paikalla) ollessa. Mikäli paketti on vaurioitunut kuljetuksessa ja mikäli myös tilattu tuote/tuotteet ovat vaurioituneet, tee asiasta vahinkoilmoitus kuljettajalle. Ota tämän jälkeen yhteyttä asiakaspalveluumme sopiaksesi uuden tuotteen toimittamisesta.
Rekisteröityminen
Tilauksen tekeminen ei edellytä rekisteröitymistä nettikauppaan, mutta se on suositeltavaa. Tekstikentät ilmoittavat, mitkä tiedot ovat pakollisia. Rekisteröitymällä asiakas antaa suostumuksensa, että Hexon rekisteröi henkilötiedot asiakasrekisteriinsä. Asiakastiedot ovat luottamuksellisia.
Asiakkaan tulee noudattaa tarkkaavaisuutta ja huolellisuutta verkkokauppaa sekä kolmannen osapuolen tarjoamia palveluita käyttäessään. Tarkista aina ennen tilauksesi vahvistamista, että henkilö- ja osoitetiedot sekä sähköposti ovat oikein.
Mikäli tuotteet on tilattu väärään tai vanhaan osoitteeseen, emme korvaa kadonneita paketteja. Mikäli asiakas huomaa virheen tilausvahvistuksessa, tulee hänen oikaista tieto välittömästi myyjälle ylimääräisten kulujen välttämiseksi.
Lunastamattomat lähetykset
Lunastamaton paketti ei ole asiakaspalautus. Mikäli asiakas ei lunasta toimitustaan, tilaus palautetaan myyjälle. Asiakkaan tulee olla yhteydessä myyjään sopiakseen hyvityksestä. Myyjällä on oikeus pidättää lähetyksestä ja palautuksesta aiheutuneet kulut.
Toimituksen tila
Yhteydenpito myyjän ja asiakkaan välillä tapahtuu pääasiassa sähköpostilla (myynti@hexon.fi) tai puhelimella (045 615 0888). Asiakkaalle lähetetään tilausvahvistus sekä ilmoitukset tilauksen edistymisestä ainoastaan sähköpostitse. Asiakaspalvelumme toimii suomen, englannin ja turkin kielellä, riippuen asiakkaan mieltymyksistä.
Tilaus katsotaan toimitetuksi, kun asiakas on vastaanottanut tilauksen tai toimituksesta on kolmannen osapuolen tarjoama tieto tilauksen luovutuksesta.
Asiakkaalla on oikeus peruuttaa tilaus sähköpostilla tai puhelimella. Myyjällä on oikeus olla toimittamatta tuotetta ennen suorituksen kirjautumista verkkokauppajärjestelmään.
Mikäli lähetys on toimitettu varastolta kuljetukseen ennen peruutusta, on paketti lunastettava ja palautettava. Myyjällä on oikeus pidättää toimituksesta aiheutuneet kulut.
Ylivoimainen este (Force majeure)
Myyjä ei vastaa siitä, että tilauksen toimitus estyy, vaikeutuu tai myöhästyy yrityksemme vaikutusmahdollisuuksien ulkopuolella olevasta seikasta, kuten sodasta, luonnonmullistuksesta, vienti- tai tuontikiellosta, viranomaisen päätöksestä, yleisen liikenteen häiriintymisestä tai muusta vastaavasta myyjän toimintaa vaikeuttavasta tai estävästä toiminnasta.
Riitojen ratkaisu
Kaikkiin näistä sopimusehdoista syntyviin erimielisyyksiin sovelletaan Suomen lakia. Kuluttajansuojalaki sekä laki etämyynnistä on yhdenmukaistettu EU-direktiiveihin.
Asiakasrekisteri
Lakisääteinen rekisteriseloste
Rekisterinpitäjä:
Hexon
Riekontie 237, FI-43250 Kolkanlahti, Finland
- Rekisterin nimi: Hexon asiakasrekisteri
- Rekisterin tarkoitus: Asiakassuhteiden hoitaminen
Rekisterin sisältämät tiedot
Henkilön etu- ja sukunimi, yrityksen nimi, lähiosoite, postinumero, postitoimipaikka, maa, sähköposti, puhelinnumero ja salasana, sekä muita tilauksen, laskutuksen, toimituksen, maksujen ja uutiskirjeiden toimittamiseksi tarvittavia tietoja.
Tietolähteet: Asiakas syöttää tiedot itse.
Rekisteriasioita hoitava yhteyshenkilö:
Hexon
Riekontie 237, FI-43250 Kolkanlahti, Finland
+358 45 615 0888 - myynti@hexon.fi
Rekisterin tietoja ei luovuteta ulkopuolisille. Tiedot tallentuvat palvelimelle, jonne vain rekisteriasioita hoitavalla henkilöllä on käyttöoikeudet. Rekisterin tiedot on suojattu käyttäjätunnuksella sekä salasanalla.
Sivun tiedot päivitetty viimeksi 15.11.2017.